Onkosten met of zonder BTW

thomasvdb
Topic Starter

Onkosten met of zonder BTW

#1 , 11 nov 2015 12:59

Allen,

Ik ben zonet gestart met een zelfstandige activiteit in bijberoep waarbij ik gekozen heb voor de vrijstelling van BTW aangezien mijn omzet vrij beperkt zal zijn.
Ik had hierbij echter nog 1 vraag waar ik niet direct een antwoord op vond.

Het zou de bedoeling zijn om een website op te richten waarbij ik mijn activiteit toelicht.
De kost van een domeinnaam en hosting kan ik volledig inbrengen als onkosten.

Mag hierbij de BTW meegenomen worden in de onkosten?
Of maakt dit bij onkosten niet uit wanneer je geniet van de BTW vrijstelling?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 11 nov 2015 15:39

Ja, je neemt de BTW ook mee in de kosten, dus het totaal bedrag van de facturen inclusief de BTW.

mvg, Wilfried

j.demoor

#3 , 13 nov 2015 10:51

“Art.56bis.§ 1. De belastingplichtigen van wie de in België gerealiseerde jaaromzet niet meer bedraagt dan 15.000 euro, kunnen belastingvrijstelling genieten voor de leveringen van goederen en diensten die ze verrichten...”(3 juli 1969 Wetboek BTW).

De kost van een domeinnaam en hosting kan u volledig inbrengen als onkosten,inclusief BTW.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

thomasvdb
Topic Starter

#4 , 19 nov 2015 20:04

Bedankt voor jullie antwoord!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”