Sinds een drietal jaar werk ik als zelfstandige in bijberoep. Mijn personenbelasting laat ik aangeven door een boekhouder.
Dit jaar is het bedrag voor mijn personenbelasting vier keer hoger dan de vorige jaren.
Door slechte communicatie (geen antwoord krijgen op mijn mails waardoor ik (dezelfde facturen) twee keer heb doorgemaild omdat ik niet wist of mijn boekhouder deze ontvangen had, inkomsten die hij over het hoofd heeft gezien in mijn mails), heeft hij de personenbelasting, naar eigen zeggen vier keer moeten herberekenen. Zelf vind ik niet dat dit volledig voor mijn rekening is daar hij zijn mails niet goed heeft gelezen en niet beantwoord heeft. Ik heb geprobeerd om tot een compromis te komen, maar hij wil het bedrag niet herzien. Wel wil hij nog eens 'een gratis herberekening' doen op basis van mijn autokosten (verzekering, taks, ...) omdat ik nu enkel mijn diesel inbreng om te kijken of ik dan minder belastingen moet betalen. Ik heb hier niet om gevraagd, ik wil gewoon een correct factuur.
Daarnaast werd mijn personenbelasting al op 30/06 gefactureerd, maar kan ik via taxonweb zien dat deze nog steeds niet doorgegeven is..
Ben ik verplicht dit factuur te betalen of laat ik via aangetekend schrijven weten dat ik niet akkoord ga? Tot wanneer heeft mijn boekhouder de tijd om mijn personenbelasting aan te geven? Is dit 15 juli of later?