Alimentatie

Philiep
Topic Starter

Alimentatie

#1 , 13 jul 2015 06:55

Hallo
Weet iemand of je ook buiten de alimentatie de extra kosten kan inbrengen op de belastingsbrief? Dit gaat om bv de kosten voor de logopodie, en zo ja waar moet ik deze dan invullen? Is dat op dezelfde plaats als de alimentatie?
Alvast bedankt als iemand me hier mee kan helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 jul 2015 10:58

Als in het vonnis voorzien is dat u een bepaald deel van dergelijke kosten dient te betalen, kan en mag u die inbrengen. Het komt in hetzelfde vakje als de alimentatie. De vfiscus verwacht wel de nodige bewijzen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

EDCburo

#3 , 14 jul 2015 12:30

Als er geen fiscaal co-ouderschap is, dan heeft de ene partner de kinderen ten laste en de andere partner kan de betaalde onderhoudsbijdragen voor de kinderen in mindering brengen van het inkomen. De fiscus herleid de aftrek tot 80% en het fiscaal voordeel bestaat uit het toepassen van de marginale aanslagvoet op het 80% bedrag. Maar welke kosten kunnen in mindering worden gebracht. Dit wordt mede bepaald door wat er in de overeenkomst of het vonnis staat. In principe de maandelijks betaalde bedragen maar ook de bedragen die betaald werden voor de buitengewone kosten beschreven in de overeenkomst of het vonnis. Deze kosten dienen bewezen te zijn, maw je dient de nodige bewijsstukken in je bezit te hebben die staven dat je uw deel van dergelijke kosten werkelijk hebt betaald. Weet dat je deze bewijsstukken minimum 3 jaar dient bij te houden om te kunnen voorleggen aan de fiscus indien deze dit zou opvragen.
Eric de Corte, erkend bemiddelaar - http://www.ericdecorte.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”