aangifte 2016

PaulMSK
Topic Starter

aangifte 2016

#1 , 29 jun 2015 10:07

beste leden,

Sinds begin september 2014 zijn mijn partner en ik feitelijk gescheiden en normaliter vanaf eind juli 2015 ook wettelijk gescheiden (en tevens zo ingeschreven in het bevolkingsregister). Dit alles via een EOT waarin gekozen werd voor co-ouderschap.

In het EOT werd ook opgenomen dat ik de volledige hypothecaire last op mij neem per 01-01-2015, ook al staan wij nog gezamenlijk op de hypotheek ingeschreven.

Als ik het correct begrijp dienen wij onze belastingbrief 2016, inkomensjaar 2015, nog gezamenlijk in te vullen? Dien ik bovenstaande als opmerking te vermelden, of kunnen wij beiden beter elk ons deel invullen om zo gezamenlijk meer terug te krijgen?
Dit dient dan onderling correct verdeeld, met het EOT als basis. Stel dat hierover een onderling geschil zou ontstaan, is dan de opgenomen afspraak in het EOT rechtsgeldig (ik draag de volledige last) om ook aanspraak te maken op het deel dat mijn ex-partner zal terug krijgen?

Ik zie jullie input tegemoet.

Fijne dag toegewenst,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding