Token

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

Token

#1 , 25 jun 2015 20:57

Ik beschik over een token en heb deze geruime tijd niet meer gebruikt. Ik meende dat de gebruikersnaam en het wachtwoord was opgeslagen op mijn oude computer, die nu niet meer bestaat.
Momenteel werk ik op een nieuwe laptop, wil me aanloggen via een token, maar ik ben mijn gebruikersnaam en mijn wachtwoord vergeten. Hoe moet ik dit rechtzetten?
Ik beschik niet over een elektronische identiteitskaartlezer.
Wie kan me helpen?
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 jun 2015 21:18

Ik denk dat je geen nieuw token meer kunt krijgen en met de eid zal moeten werken:
http://www.fedict.belgium.be/nl/over_fe ... et_eid.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#3 , 25 jun 2015 21:42

Bedankt roharro! Dat wist ik niet. Een nieuwe token aanvragen had ook geen zin omdat bij een nieuwe aanvraag de oude gebruikersnaam en wachtwoord geldig blijven.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2015 11:08

Die eID-lezertjes kosten nu ook niet zo erg veel. Ik heb er indertijd ééntje gratis gekregen van Quicky in zijn periode van adminstratieve vereenvoudiging... ;-).

Maar ik vind het systeem van de token wel gebruiksvriendelijker: ik heb het kaartje in mijn portefeuille zitten en kan bijgevolg op elke PC inloggen in mijn dossier(s). Die eID lezer overal meesleuren is minder eenvoudig, en aangezien die "standaard" in een schuif van mijn buro ligt, duurt het veel langer om die aan te zoeken, aan te sluiten (hopen dat de drivers nog up to date zijn) etc... Met die token kan ik meteen inloggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jun 2015 12:12

Daarom voor die administratieve dingen (Taks on Web, ID kaart enz. zelfde code en gebruikersnaam gebruiken. Vereenvoudigd de zaken.,

SvenV
Berichten: 17

#6 , 26 jun 2015 13:22

Misschien nog te vinden in je email archief ?

In 2012 token besteld en bevestingmail met gebruikersnaam werd verstuurd vanaf "helpdesk@belgium.be" met als onderwerp "Uw egov account"

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#7 , 27 jun 2015 09:47

Misschien nog te vinden in je email archief ?

In 2012 token besteld en bevestingmail met gebruikersnaam werd verstuurd vanaf "helpdesk@belgium.be" met als onderwerp "Uw egov account"
Met deze laat ik je weten dat ik de mail heb teruggevonden van egov. Deze dateerde nog van midden 2011. Hier stond mijn gebruikersnaam vermeld, een gebruikersnaam, die ik zelfs 10 jaar lang op een dagdagelijks forum heb gebruikt. Dom van me dat ik niet aan die gebruikersnaam heb gedacht. Me verder aanmelden zal nu wel lukken.

Ik vond al eerder zo een mail, maar die was enkel om mijn account te bevestigen. Hierin stond geen gebruikersnaam.

In ieder geval, ik ben gered. De mail zat in een klein mapje met paswoorden. Bedankt! Je hebt me flink op weg geholpen. Een token is inderdaad gemakkelijk. Je bergt het gewoon op in je portefeuille.

En voor wat betreft de electronische ID-lezer. Deze heb ik ontvangen via Belfius en kan ook gebruikt worden voor mijn betalingen. De installatie is echter niet gelukt om ook mijn ID te lezen. Klacht bij bovenvermelde instantie neergelegd, maar hebben geen degelijke oplossing gegeven.

Bedankt nogmaals.

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 jun 2015 11:42

Maak een lijst met alle sites die je gebruikt en de gebruikersnaam die erbij hoort. Eventueel ook het password.
Uw gebruikelijke gebruikersnaam kan mogelijks niet op alle sites gebruikt worden omdat juist daar al iemand anders hem al heeft ingepikt. Mijn lijst is ondertussen al een A4 velletje vol. Je kan dat thuis ergens veilig opbergen, en zeker niet meesleuren in de boekentas, handtas of portefeuille.

Inazuma
Berichten: 9832
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 27 jun 2015 11:49

En voor wat betreft de electronische ID-lezer. Deze heb ik ontvangen via Belfius en kan ook gebruikt worden voor mijn betalingen. De installatie is echter niet gelukt om ook mijn ID te lezen. .
Die werkt niet met alle besturingssystemen en alle browsers ...


Gisteren nog mee aan het morrelen geweest op Mac OSX .
Werkt niet met Safari, niet met Chrome, uiteindelijk wel met Firefox
Installatieprocedure is ronduit omslachtig en traag.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#10 , 27 jun 2015 12:53

Maak een lijst met alle sites die je gebruikt en de gebruikersnaam die erbij hoort. Eventueel ook het password.
Uw gebruikelijke gebruikersnaam kan mogelijks niet op alle sites gebruikt worden omdat juist daar al iemand anders hem al heeft ingepikt. Mijn lijst is ondertussen al een A4 velletje vol. Je kan dat thuis ergens veilig opbergen, en zeker niet meesleuren in de boekentas, handtas of portefeuille.
Ik heb wel een lijst van de meeste websites, maar zal mezelf verplichten deze aan te vullen, zowel voor brokers, banken en andere fora en natuurlijk niet te vergeten fgov.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#11 , 27 jun 2015 12:53

Maak een lijst met alle sites die je gebruikt en de gebruikersnaam die erbij hoort. Eventueel ook het password.
Uw gebruikelijke gebruikersnaam kan mogelijks niet op alle sites gebruikt worden omdat juist daar al iemand anders hem al heeft ingepikt. Mijn lijst is ondertussen al een A4 velletje vol. Je kan dat thuis ergens veilig opbergen, en zeker niet meesleuren in de boekentas, handtas of portefeuille.
Ik heb wel een lijst van de meeste websites, maar zal mezelf verplichten deze aan te vullen, zowel voor brokers, banken en andere fora en natuurlijk niet te vergeten fgov.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 29 jun 2015 09:52

Kaartlezer werkt bij mij wel met Chrome. Eveneens met firefox en IE. Bij firefox en Chrome moet hij wel ingeplugd zijn voor ik de browser opstart, anders herkent de browser de lezer niet. Anyway, topic starter is verder geholpen. Token blijft idd handiger...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

duma
Berichten: 2871

#13 , 29 jun 2015 11:09

Ik heb ook zo'n lijst (eerder een e-mail die ik constant naar mezelf forward) waar ik niet men paswoord maar een verwijzing ernaar inzet à la 'normaal'.
Echt handig, want vroeger zat ik ook constant met dat probleem (usernaam mag niet, het paswoord moet aan 78 extra regels voldoen), maar geraak nu steeds overal ingelogd :)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”