#5 , 22 jun 2015 14:57
Ongeacht de wijze waarop de stroom verworven wordt, TS gebruikt een deel ervan voor beroepsdoeleinden, beroepsdoeleinden die niet hebben bijgedragen tot de verwerving van deze stroom. De gebruikte stroom is bovendien niet gratis, ze vertegenwoordigt een waarde die aan TS zou worden uitbetaald mocht deze ze leveren aan het stroomnet of die hij zou dienen te betalen moest hij een equivalent stroomgebruik genruiken van een nutsmaatschappij.
Het niet omdat ik ieder jaar aardappelen en groenten in mijn tuin plant dat deze gratis zijn, er kruipt tijd, werk, grondstoffen en materiaal in om ze te telen. Het product dat ik er uit haal heeft in analogie met vergelijbare producten op de detail- of groothandelsmarkt een waarde.
Het alsnog inbrengen van kosten die wettellijk zijn toegelaten lijkt me dan ook normaal.
Persoonlijk zou ik kijken via de diverse websites die stroomleveranciers vergelijken naar wat zij aanbieden voor een gezin in uw situatie. (Aantal leden, verwarrming op stroom, warmwater boiler etc etc), de goedkoopste leverancier selecteren en 10% van deze kost op jaarbasis inbrengen. Men kan dan op zijn minst niet claimen dat de gemaakte prijsvergelijking onredelijk is.