intracommunautaire verwerving + vrijstelling van BTW

Sarah88
Topic Starter

intracommunautaire verwerving + vrijstelling van BTW

#1 , 17 jun 2015 17:10

Hallo,

Ik start in juli als zelfstandige in bijberoep en ga een webshop openen. Veel materiaal gaat afkomstig zijn van Nederland.
Ik verwacht geen grote bedragen te gaan verdienen (zijn ook geen dure artikelen) waardoor ik ook vrijstelling van BTW heb gevraagd.

De groothandelaars die ik gecontacteerd hebben rekenen 0% BTW aan. Klopt het dat deze BTW niet aangegeven moet worden zolang het aankoopbedrag (exclusief BTW) minder bedraagt dan 11.200 EUR? En dat de BTW moet aangegeven worden via Bijzondere BTW-aangifte indien het bedrag van 11.200 euro overschreden wordt of heb ik dit verkeerd begrepen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 17 jun 2015 23:28

Nee nee nee, zeer grote fout. Van zodra je geen Nederlandse btw betaalt, betaal je Belgische. Die 11.200 is het maximum dat je als maatstaf van heffing aan goederen onderworpen aan buitenlandse btw mag verwerven in België.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”