Vak IIBc aankruisen?

MarliesVB
Topic Starter

Vak IIBc aankruisen?

#1 , 16 jun 2015 23:09

Hallo,

Ik ben bezig met mijn belastingsbrief. Mijn pa was boekhouder en controleerde deze altijd nog eens nadat ik klaar was, maar hij is in februari overleden dus nu is het echt op eigen benen.
We hebben vorig jaar in september een tweede kind gekregen, die dat jaar niet naar de opvang is geweest. Dus ik zet onder rubriek 'aantal kinderen die geen 3 jaar waren en voor wie je geen belastingsvermindering voor kinderoppas vraagt' het cijfer 1. Mag ik dan bij Vak X C 'voor belastingsvermindering in aanmerking komend bedrag van de uitgaven voor kinderoppas' het bedrag zetten dat ik heb doorgekregen van de opvang, want dit gaat over ons ander kind van 6 jaar? Of zijn deze ook in dit geval niet cumuleerbaar? En als dit wel mag, dien ik dan een bewijs toe te voegen dat het attest enkel op naam van de oudste staat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 jun 2015 08:35

Indien het om twee verschillende kinderen gaat, kan u beide posten invullen.

1030 aantal kinderen ten laste = 2
1038 : geen kinderoppas = 1
1384 : uitgaven kinderoppas = bedrag ( opgelet , max. 11.20 per dag)
geen bewijs toevoegen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”