Door omstandigheden ben ik in het verleden met DAVO in aanraking gekomen, maar sinds vorig jaar zijn alle schulden tot de laatste cent vereffend.
Toch wou DAVO mijn belastingteruggave voor dit jaar volledig inhouden.
Na het nodige heen en weer gebel en gemail geeft DAVO toe dat er een fout gebeurd is en dat de inhouding onterecht was. (heb hier de nodige emals van)
De teruggave van de belastingen was voorzien voor eind maart, maar zoals te verwachten heb ik niks van mijn geld gezien.
Navraag bij FOD Financieën leert me dat alles nu bij DAVO zit, en dat zij verantwoordelijk zijn?
Op mijn vraag bij DAVO over hoe het nu zit krijg ik een korte mail terug dat het bij de boekhouding zit.
Wanneer ik 14 dagen later nog eens informeer via mail krijg ik een tamelijk onvriendelijke mail terug waarin me gezegd wordt dat ze zelf wel zullen laten weten wanneer het in orde is.
Ondertussen zijn we al weer bijna een maand later, en nog steeds geen nieuws van DAVO.
Wat zijn mijn rechten in deze kwestie ? zijn er minimumtermijnen waar ook DAVO moet aan voldoen wat terugbetaling van onterecht ingehouden geld betreft ?
Heb ik recht op nalatigheidsintresten ? Het gaat hem tenslotte over een dikke 3500 euro waar ik op zit te wachten
mvg
Patrick