Hallo allemaal,
Ik ben bang dat ik wat nalatig ben geweest en als dusdanig een kleine vergissing hebt gemaakt.
Enkele weken geleden heb ik een Limited Company(Ltd) opgericht in Engeland (als inwoner van België).
Het doel van de onderneming is het verkopen van goederen op de Amazon online marktplaats van het Verenigd Koninkrijk.
Deze goederen worden geïmporteerd vanuit China en worden rechtstreeks naar het betreffende magazijn in Engeland vervoerd(na de nodige quality checks weliswaar).
Er is geen sprake van enige activiteit in België aangezien alle producten slechts binnen de grenzen van de UK vloeien en ik geen bijzetel heb in België.
Ik heb zonet een tijdje op het internet rondgeneusd, helaas zonder enige concrete informatie te weten vergaren omtrent mijn situatie.
De Engelse online accountant die ik in gedachten had om deze zaken voor mij te regelen, wist mij te vertellen dat, aangezien ik inwoner van België ben, ik mijn belastingen hier zal moeten regelen.
Ik neem aan dat de beste man wel correct is, maar waarom is dit dan zo(fiscale domicilie?) en is er een mogelijkheid(zonder te verhuizen) om toch belastingen te betalen in de UK ipv België?
De 20% van de UK lijkt me namelijk toch een stuk aantrekkelijker dan de 34+% van België...
Concreet: Wat zou de meest logische volgende stap moeten zijn in mijn geval volgens jullie?
Bedankt voor jullie tijd en moeite, ik waardeer dit oprecht.