Bij het invullen van de belastingbrief stel ik mij de vraag hoe ik de terugbetaling van mijn woon-werkverkeer door mijn werkgever moet verwerken.
Mijn situatie is namelijk de volgende:
- Op de fiche 281.1 staat de volledige betaling van mijn werkgever voor mijn ww-verkeer onder de code 254 c "Ander vervoermiddel".
- Een gedeelte van het traject leg ik af met de wagen (eigen wagen; +- 5km), een gedeelte met de trein.
- Ik kies voor het systeem van de forfaitaire kosten, en bewijs mijn werkelijke kosten aldus niet.
Ik begrijp dat de kosten die ik gemaakt heb voor het openbaar vervoer (en die ik kan bewijzen) integraal kan opnemen als vrijstelling.
Voor de kosten die ik gemaakt heb voor de dagelijkse verplaatsing met de wagen tot aan het station, is het mij echter onduidelijk in welke mate deze vrijgesteld zijn.
-> Geldt standaard de maximale vrijstelling van € 380? Ook al zouden de werkelijke kosten lager liggen? Of moet ik mijn werkelijke kosten voor het vervoer met de wagen op één of andere manier berekenen en kunnen staven, en slechts het berekende bedrag als vrijstelling opnemen?
Bedankt voor jullie antwoord!