#1 , 29 mei 2015 13:33
in juli 2012 verhuisde ik naar de woning van mijn partner in Leuven, waarmee ik feitelijk samen-woon. Het is zijn eigen woning, doch heeft geen hypothecaire lening op die woning. Mijn partner woonde 35km van mij, werkt daar als landbouwer-zelfstandige en is dus gebonden aan die streek. Mijn drie inwonende kinderen gingen toen in Leuven naar school (35km van mijn woning). Ik ben 75% eigenaar van de woning waar ik voor juli 2012 woonde. Mijn ex-man is 25% eigenaar van de woning. Doch, ik betaal de hypothecaire lening alleen af. De woning wordt verhuurd sinds maart 2014, doch de huurgelden worden gestort op een geblokkeerde rekening van de notaris, welke belast is met de vereffening-verdeling van de echtscheiding, tot de uiteindelijke vereffening-verdeling rond is. De hypothecaire lening werd afgesloten in januari 2007. Mag ik dan "eigen woning" invullen op mijn belastingsbrief omdat mijn we verhuisd zijn omdat mijn partner 35km van mijn eigen woning werkt en mijn drie inwonende kinderen toen in Leuven naar school gingen. Ondertussen zijn er twee afgestudeerd en volgt één cursus CDAB in Houthalen-Helchteren. Of moet ik invullen "ik verhuur" terwijl ik verhuisd was voor de studies van de kinderen en het werk van mijn huidige partner. Bovendien ontvang ik momenteel geen huurgelden omdat die op geblokkeerde rekening notaris komen. Dien ik dan kadastraal inkomen in te vullen of niet? Bedankt voor jullie hulp