verbrekingsvergoeding bij sluiting

snoekje67
Topic Starter

verbrekingsvergoeding bij sluiting

#1 , 16 mei 2015 10:48

hallo op 01/01/2013 ben ik mijn werk kwijt geraakt door een sluiting . Hiervoor kregen wij een verbrekingsvergoeding die we konden kiezen ,ofwel in 1 keer uitbetalen of gespreid uitbetalen . Ik opteerde voor gespreid net zoals de meeste collega's . Had op 12/01/2013 al terug werk en was hier ook enorm blij om . Op 07/04/2013 krijg ik een zwaar ongeluk 'privé' waardoor ik voor de rest van mijn leven verlamt ben en in de rolstoel zit .Bij de belastingaangifte 2014 zat dan ook een fiscale fiche bij met duidelijk op verbrekingsvergoeding . Maar moest toch nog 9300€ bij betalen . Dit komt ook doordat ik een uitkering ontvangt van de ziekenfonds en had daar ook geen enkel probleem mee . Maar nu 2015 krijg ik mijn fiscale fiche van 2014 en daar staat op ''werkloosheidsuitkering '' .Nu bereken ik mijn belastingen en moet 22380€ betalen . viel bijna door mijn rolstoel . Maar kan dit zijn omdat er werkloosheidsuitkering op mijn fiscale fiche staat . Want stel mij de vraag ik ben invalide en hoe kan je een werkloosheidsuitkering ontvangen als je invalide bent of eventueel aan het werk . En de grote vraag kan je hier eigenlijk wel iets aan doen . Want hoor hier en daar dat dit op andere bedrijven die gesloten zijn ook gebeurd .
M.V.G. Marc

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mei 2015 11:22

zonder al je gegevens te hebben, is het bijna onmogelijk om hierop te reageren.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”