Mijn partner heeft reeds sinds 2011 een EEW.
Eind vorig jaar hebben een verklaring van wettelijke samenwoonst afgelegd, heb ik 1% van de woning overgekocht en hebben we het hypothecair krediet bij de bank op onze 2 namen laten zetten met het oog op de woonbonus voor ons beide te laten gelden. Alle deze formaliteiten waren officieel in orde december 2014
Nu is de aangifte voor het Ij 2014 binnen.
Wij hebben alle twee van de bank een fiscaal attest ontvangen voor de woonbonus met daarop vermeld de totale kapitaal + intrest aflossingen voor het jaar 2014. hoewel mijn partner feitelijk het volledige jaar elke maand de aflossingen heeft gedaan heb ik er echter geen gedaan aangezien de lening pas in december op 2 namen van kracht was.
Toch levert de bank voor elk van ons een fiscaal attest met daarop evenveel afgelost kapitaal en intresten voor 2014: om en rond de €10000 in totaal. De bank zegt dat wij op deze manier elk maximaal van de woonbonus kunnen genieten door elk het maximum aan te geven op onze belastingaangifte.
De bank zegt maar 1 keer per inkomstenjaar een dergelijk fiscaal attest te leveren en aangezien ik nog net in het jaar 2014 in orde was als 2de kredietnemer van het hypo-krediet zou dit gelden voor het volledige jaar 2014.
Nu is de vraag of dit helemaal klopt. mijzelf lijkt het niet volledig logisch aangezien ik feitelijk nog geen aflossing heb gedaan in 2014.
Ik doe mijn aangifte via tax on web, daar staan alle loonfiches telkens naast de vooraf ingevulde bedragen, ook bij het pensioensparen staat de fiche waarover zij beschikken. bij de woonbonus echter niets.
ik heb wel de fiche van de bank, kan ik dit dan zomaar invullen en van de woonbonus genieten voor IJ2014?
bedankt voor jullie input.
mvg