Verhuizen naar Londen, waar domicilie?

XFi
Topic Starter

Verhuizen naar Londen, waar domicilie?

#1 , 12 mei 2015 18:37

Ik verhuis binnenkort naar Londen om daar te werken.

Mijn vraag is of het fiscaal voordelig is om mijn domicilie daar te zetten.

Dit vooral omdat indien ik mijn domicilie hier in België hou ik nog van de Belgische sociale zekerheid kan genieten...

Hartelijk dank!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 mei 2015 18:46

Zoiets noemt fraude...

Daar werkt JF niet aan mee.

Sirkii

#3 , 12 mei 2015 20:39

Zelfs met je domicilie in Belgie zal je je als engelse werknemer moeten gedragen. De belastingsverdragen vermijden dubbele belasting. Mutualiteit ginderachter te nemen. Voor sommige beroepen gelden tijdelijke belastingsvrijstellingen in het buitenland mits je in Belgie belastingen betaalt. Googel er eens op los en kontacteer de fiscus. M n zoon werkt met een kontrakt van een duitse universiteit met standplaats aan een belgische universiteit. Bbelastingsvrijstelling in Duitsland voor 2 jaar. Belasting in Belgie. Mutualiteit in Duitsland met link naar z n belgische mutualiteit (speciaal formulier). Domicilie in Belgie in een huurhuis. Redelijk lang gesnuffeld vooraleer we met zekerheid wisten hoe de vork in de steel zat. Begin bij de helpdesk van de fiscus en zorg in je eigen belang dat je met alles in orde bent.

Reclame

gebruiker

#4 , 16 mei 2015 17:46

Ik verhuis binnenkort naar Londen om daar te werken.

Mijn vraag is of het fiscaal voordelig is om mijn domicilie daar te zetten.

Dit vooral omdat indien ik mijn domicilie hier in België hou ik nog van de Belgische sociale zekerheid kan genieten...

Hartelijk dank!!
Er mankeren een aantal elementen :

1. Voor welke periode zal je in Londen werken?
2. zal je als werknemer van een Belgische onderneming gedetacheerd worden in Londen?
3. start je in Londen als werknemer voor een werkgever daar?
4. ga je in Londen werken als zelfstandige?
5. hoeveel dagen binnen een aaneengesloten periode van 365 dagen zal je in Londen aanwezig zijn? (je zou de eerste niet zijn die een contract als werknemer krijgt bij een werkgever in één land en je reëel werkgebied in een ander land hebben, bijvoorbeeld België in jouw geval).

Er zijn nog een serie andere elementen die een verschil kunnen uitmaken volgens toepassing 1. tot 5.

Al deze elementen
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”