Oude niet-fiscale lichte vracht volledig inbrengen

subzero
Topic Starter

Oude niet-fiscale lichte vracht volledig inbrengen

#1 , 10 mei 2015 10:21

Hoi,

Ik ben zelfstandige, en sta op het punt om een oude (27jr) lichte vracht te kopen.
De wagen is als lichte vracht gekeurd en momenteel als oldtimer ingeschreven (o-plaat). De wagen voldoet echter niet aan de vereisten voor een fiscale lichte vracht (Hij heeft momenteel 9 zitplaatsen, en is niet helemaal gesloten tussen de cabine en de laadruimte).

Is het mogelijk om deze als minibus in te schrijven met forfaitaire (35eur) wegenbelasting, en alsnog voor 100% als beroepskosten in te brengen? Ik zou het namelijk zonde vinden om deze oldtimer te moeten aanpassen om fiscale redenen.
De wagen zal vnl. gebruikt worden als promotie/reclame, en af en toe om iets te vervoeren.
Wij bezitten momenteel ook 2 privé wagens, dus volgens ons is er weinig discussie mogelijk.

Betaal je in dit geval ook nog de LPG taks extra?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 10 mei 2015 10:38

Sinds 2013 mogen oldtimers die als dusdanig ingeschreven zijn niet meer voor beroepsdoeleinden gebruikt worden.

http://www.oldtimerweb.be/informatieve- ... imers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

subzero
Topic Starter

#3 , 10 mei 2015 10:41

Sinds 2013 mogen oldtimers die als dusdanig ingeschreven zijn niet meer voor beroepsdoeleinden gebruikt worden.

http://www.oldtimerweb.be/informatieve- ... imers.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik bedoel dan ook niet om hem als oldtimer in te schrijven. Wel een forf. wegenbelasting van +25j. Dit staat lost van de o-plaat.