woonbonus versus naakte eigendom

ikke67
Topic Starter

woonbonus versus naakte eigendom

#1 , 26 mar 2015 00:23

Hallo, hier even mijn situatievader overleden in 2001moeder is 87j en woon samen met haar in het ouderlijk huisheb geen broers of zussen.ik heb dus de naakte eigendom en mijn moeder het vruchtgebruikdit jaar zou ik het huis willen renoveren en een deel bijbouwen deels met een hypotheek van minstens 10j.hoe zit dit met de inbreng van het kapitaal en intrest, woonbonus of lange termijnsparen ??
ik heb ook het volgende vernomen:verzaking van 10% vruchtgebruik van mijn moeder naar mij via de notaris,zou mij toch het voordeel opleveren van de woonbonus blijkbaar.
alle info zeer welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 mar 2015 09:45

Een naakte eigendom alleen is onvoldoende om recht te kunnen hebben op de woonbonus. U dient dus een deel van het vruchtgebruik te bezitten. Dit kan door schenking of aankoop.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ikke67
Topic Starter

#3 , 26 mar 2015 10:07

dan ga ik samen met mijn moeder naar de notaris voor de afkoop van 10% vruchtgebruik.
zal ook niet zoveel bedragen aangezien haar leeftijd.
bedankt voor de reactie

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”