onderrhuur en belastingen

jef007
Topic Starter

onderrhuur en belastingen

#1 , 11 feb 2015 08:55

ik huur een winkel ( 500 m2) en ik verhuur enkele m2 (40 m2) verder aan een onderhuurder.( met toelating van eigenaar)
waar moet ik de onderhuur fiscaal aangeven ?
bij mijn inkomsten van mijn eigen winkel?
of
bij inkomsten van onroerende goederen ?
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 11 feb 2015 22:36

Jef, geen boekhouder?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jef007
Topic Starter

#3 , 12 feb 2015 08:38

natuurlijk wel, maar ik zoek steeds een second opinion
om na te zien wat ervan klopt of niet
mijn boekhouder zegt mij : deze huur is aan te geven bij mijn andere inkomsten van de winkel
maar ik stel mezelf de vraag : als ik een winkel verhuur ( zonder zelf actief te zijn in deze winkel) moet ik deze inkomsten toch bij huurinkomsten aangeven
dus ik stelde mezelf de vraag ( en ook op het forum) : waarom dit verschil
en trouwens :
als iedereen een boekhouder of advokaat zou hebben, dan zou dit juridisch forum overbodig zijn

Reclame

basejumper

#4 , 12 feb 2015 09:50

Een onderhuur wordt belast als een divers inkomen. U geeft hier de huur aan die uzelf ontving, verminderd met de huur die u zelf betaalde voor de betrokken oppervlakte, evenals de kosten die u deed om de huurinkomsten te verkrijgen. Normaliter wordt dat gedeelte belast aan 15 % tenzij globalisatie van inkomsten voordeliger is. Wat mij betreft is dit juridisch forum geen vervanging van professionals, maar eerder een eerste vraagbaak voor de doorsnee particulier. Een boekhouder heeft zicht op het volledig dossier terwijl een vraag hier doorgaans gesteld wordt met een minimum aan achtergrondinfo.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”