Kan ik het niet nemen als "studentenjob" dan? Is het echt onmogelijk om geld te verdienen zonder te werken in een supermarkt ofzo voor een student hier in België?Je moet eerst en vooral zelfstandig worden i bijberoep, want nu werk je in het zwart !
hopelijk loop je niet eens tegen de lamp het zou je zeer duur te staan kunnen worden.
Dus in België heb ik geen optie dan volledig afhankelijk te zijn van mijn ouders, want extra geld verdienen mag niet?Freelancer is zelfstandige, heeft dus niets te maken met voor een bedrijf te werken. Ik zou zeggen, stap maandag naar uw btw-kantoor, leg de situatie uit, en hoop dat ze begrip voor de situatie hebben en de boetes aan de lage kant houden.
Oké, ik wil gerust 50% belastingen betalen. Ik kan meer per uur vragen eventueel.U mag als student zelfs multimiljonair worden zolang u de fiscale, sociale en andere wetten respecteert zoals iedere andere Belg die soortgelijke activiteiten uitoefent.
De studentenstatus is geen vrijgeleide voor een anarchistische levenshouding.
U mag zoveel extra verdienen als u dat wil.
Dit kan perfect, de juiste cijfers dat je mag verdienen, als student in bijberoep heb ik niet bij de hand.
Kan ik dan als "zelfstandige" werken, maar toch een student zijn die onder mijn ouder staat?
enig idee of er een site ofzo is waar ik deze zou kunnen vinden? want ik heb al online gezocht, maar ik vond niks concreet.Dit kan perfect, de juiste cijfers dat je mag verdienen, als student in bijberoep heb ik niet bij de hand.
Kan ik dan als "zelfstandige" werken, maar toch een student zijn die onder mijn ouder staat?
Wel, ik doe het nog maar 3 weken om te kijken of ik er wel echt geld mee kan verdienen.Extra geld verdienen mag zeker, maar u moet logischerwijs wel de wettige belastingen betalen. Wat is uw jaaromzet, dan kan u mogelijk onder de vrijstellingsregeling btw vallen?
maar op die 15 000 moet je toch belastingen betalen, of betekent dat je enkel die RSZ van 2.7% ofzoiets erop moet betalen?Het is 15000 euro voor die jaar, dat kan dus misschien nog wel lukken. U hebt normaal een maand de tijd om alles in orde te brengen, m.i. best een eenmanszaak, ga eens langs een ondernemingsloket.