Belastingen betalen over inkomsten website

Siemen
Topic Starter

Belastingen betalen over inkomsten website

#1 , 05 feb 2015 13:16

Hallo,

Als student beheer ik nu al enkele jaren verschillende websites. Nu lopen de inkomsten op tot zo'n 800 euro per maand via Adsense & Affiliate.
Nu had ik gelezen dat wanneer ik onder de €7.000,- per jaar bleef dat het geen probleem is, maar daar ga ik dus wel over zitten.
Dus ik ben het van plan om gewoon in te geven als overige inkomsten en 33% belastingen te betalen. Dat lijkt me de enigste oplossing.
Nu zou ik graag willen weten dat dit gewoon mogelijk is en dat ik geen eigen bedrijf moet opzetten.

Groetjes,
Siemen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 feb 2015 13:29

Waar hebt u dat gelezen van die 7000 euro? Dit valt volgens mij toch onder een zelfstandige activiteit?

Een eenmanszaak is zeker mogelijk.

Siemen
Topic Starter

#3 , 05 feb 2015 13:39

Waar hebt u dat gelezen van die 7000 euro? Dit valt volgens mij toch onder een zelfstandige activiteit?

Een eenmanszaak is zeker mogelijk.
http://www.belgium.be/nl/belastingen/in ... e_aanslag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

LeenW

#4 , 05 feb 2015 14:09

Voor de inkomstenbelasting ja, maar er is ook nog een hoofdstuk btw. Ik lees daar:

Alle personen die een economische activiteit uitoefenen op geregelde en zelfstandige basis, en hierbij goederen leveren of diensten verrichten die in het btw-wetboek zijn omschreven, zijn belastingplichtig. Het is niet belangrijk of de activiteit wordt uitgeoefend met of zonder winstoogmerk, hoofdzakelijk of aanvullend en als hoofd of bijberoep.

Bart 01

#5 , 05 feb 2015 14:23

U voert een regelmatige winstgevende activiteit uit en dient zich dus als zelfstandige te vestigen. U zal btw moeten rekenen en sociale bijdragen betalen. Op uw beperkte winst zal u voorlopig geen belasting betalen.

Ook interessant: http://financien.belgium.be/nl/particul ... /kinderen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk bent u door die inkomsten al even niet meer ten laste van uw ouders, dit kan fiscaal en qua kindergeld wel oplopen voor hen.

Siemen
Topic Starter

#6 , 05 feb 2015 15:23

Tot hoeveel mag ik nu verdienen zonder dat ik er belastingen op moet betalen? Of mag ik helemaal niets verdienen?

Update:
http://financien.belgium.be/nl/ondernem ... sregeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit lijkt mij een van de beste mogelijkheden, enkel kan ik nergens vinden dat dit betrekking heeft tot het kindergeld.

Ook begrijp ik één regel van de regels niet in stap 4 (Hoe wordt het jaarlijks omzetcijfer bepaald?) vind je terug
Het omvat niet:
de handelingen die plaatsvinden in het buitenland

Dus wanneer ik een dienst aanlever (website bouw) voor een Nederlander, moet deze dan niet vermeld worden? Of wat bedoelen ze daar juist mee?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Siemen op 05 feb 2015 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#7 , 05 feb 2015 15:34

Er is tegenwoordig een btw-vrijstelling tot 15000 euro omzet op jaarbasis. Vroeger was dat echter slechts 5580, dus naar het verleden toe moet er eventueel nog het een en andere rechtgezet worden aan het normale tarief van 21% + waarschijnlijk een boete voor dit niet aan te geven.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”