Bezwaarschrift indienen belastingen

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Bezwaarschrift indienen belastingen

#46 , 30 jan 2015 23:10

En wie denk je dat de rechthebbende is? Voor die andere helft?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#47 , 01 feb 2015 14:08

Ik natuurlijk. Ik ontken dat toch ook nergens, ik heb in de post waar jij op reageerde gewoon gezegd dat de naam die gebruikt wordt (in concrete hier die van m'n vriendin, in het geval van de OP de naam van de referentiepersoon in het rijksregister) niet bepalend is de feitelijke situatie: in mijn geval dat ook ik moet betalen, in geval van OP dat hij mss géén gezinshoofd is.

Davy1977
Topic Starter
Berichten: 16

#48 , 03 feb 2015 09:55

Kan men , indien dit bezwaar wordt afgewezen , ook nog een boete opleggen ...zoals ze eerder al mee hadden gedreigd in de vorige brief " wijziging aangifte "

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#49 , 03 feb 2015 11:04

Hadden ze dat in het bericht van wijziging geschreven dat ze je een boete zouden geven ?

Neen, ze kunnen je geen boete geven omdat de bewisting over een rechtprinciepe/punt gaat en niet over niet aangegeven belastingen .

polk
Berichten: 437

#50 , 03 feb 2015 15:07

Hadden ze dat in het bericht van wijziging geschreven dat ze je een boete zouden geven ?
Blijkbaar wel, aangezien Davy zegt dat ze hiermee gedreigd hadden in het bericht van wijziging.
Neen, ze kunnen je geen boete geven omdat de bewisting over een rechtprinciepe/punt gaat en niet over niet aangegeven belastingen .
Waarom niet?

Artikel 226, KB/WIB 92: http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/docu ... ighlighted" onclick="window.open(this.href);return false;

De ambtenaar kan perfect oordelen dat dit een onjuist aangifte, (eerste?) overtreding is zonder het opzet de belasting te ontduiken en een belastingverhoging van 10% opleggen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”