Wanneer moet je je belastingsaanslag opnieuw opvragen?

kjespers001
Topic Starter

Wanneer moet je je belastingsaanslag opnieuw opvragen?

#1 , 03 jan 2015 16:30

Hallo
Tot op heden heb ik de belastingsaanslag van inkomsten 2013 aanslagjaar 2014 nog altijd niet teruggekregen.
Wanneer mag ik vermoeden dat deze aanslag verloren ging en hoe en wanneer moet ik hem terug opvragen.
Gr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jan 2015 16:36

Alarm indien niet ontvangen op de laatste dag van juni 2015.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jan 2015 16:53

Geen probleem de meeste mensen hebben die nog niet ontvangen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

berenod

#4 , 03 jan 2015 17:23

Ben ik bij de gelukkigen!
Zowel aanslag biljet als de eigenlijke terugbetaling reeds ontvangen!

Maar ik hoorde inderdaad nog niet zolang geleden dat bij vooral degenen met grotere tegoeden hun aanslagbiljet bewust later word gestuurd zodanig dat de terugbetalingen in een volgend (2015 dus) fiscaal jaar (en nieuw budget) kunnen gebeuren.

Eenvoudigste wijze is even op Myminfin inloggen met je E-id, en je weet onmiddellijk of er al iets verwerkt is...

wanton

#5 , 03 jan 2015 20:04

Op deze site vind je info omtrent de behandeling van de belastingaangiftes en de versturing van de aanslagbiljetten.

De aangiftes via Taks-on-web en de vereenvoudigde aangiftes kunnen vlugger behandeld worden, maar wanneer de papieren aangiftes ingescand zijn , is er geen onderscheid meer. De volgorde van behandeling wordt intern automatisch bepaald, niet door de ambtenaren. Het wordt een beetje een loterij wanneer uw dossier aan de beurt is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”