Personenbelasting

FreelancerIT
Topic Starter

Personenbelasting

#1 , 27 nov 2014 09:29

Ik ben sinds een paar jaar actief als zelfstandige, voorlopig doe ik dit alsnog als eenmanszaak.

Zaken zoals mijn belastingsaangifte doe ik daardoor via mijn boekhouder.

Vorig jaar ontving ik in oktober van de fiscus een herrinnering voor het invullen van de fiscus. Op zich geen probleem, mijn boekhouder was er al mee bezig, en het kwam op tijd in orde.

Nu zijn we eind november en ik heb ik nog steeds niets van de fiscus vernomen. Mijn boekhouder zelfs is pas eerder deze maand er aan begonnen, heeft me dan 1 document gevraagd dat ik hem heb opgestuurd. Gisteren ontving ik dan de finale berekening.

Wel vrij laat, ik ga ze pas vandaag via mijn e-id,kunnen aftekenen.

Nu is mijn vraag, ben ik te laat?

Ik neem aan van niet, mijn boekhouder is vrij minitieus te noemen, maar toch...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 27 nov 2014 10:34

Ik denk het wel..

http://www.bdo.be/nl/news/professional- ... en-biztax/" onclick="window.open(this.href);return false;

jef007

#3 , 28 nov 2014 16:54

op zich WEL een probleem
u zal een boete krijgen voor het niet indienen/laattijdig indienen van de aangifte
EN
u dient u zelf al uw bedrijfskosten te verantwoorden, daar waar het anders ligt als u een tijdige en geldige aangifte zou ingediend hebben
WAAROM heeft uw boekhouder geen uitstel gevraagd??

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#4 , 28 nov 2014 16:58

Geen idee... Tot op heden heeft die altijd alles correct & tijdig in orde gemaakt.

We zullen wel zien zeker. Ik ben al de moed kwijt alleen al vanwege het onverwacht zwaar uitvallen van de aanslag op zich.

Akuma

#5 , 10 dec 2014 13:06

Mijn excuses voor de late reactie, maar is het niet zo dat men een herinnering krijgt voor het laattijdig indienen van de belastingen? Ik weet dat mijn minderjarige dochter zo een brief heeft gekregen, wegens het feit dat ik het compleet vergeten was het te doen. Daar stond op dat als men het binnen de 14 dagen na het ontvangen van de brief het in orde maakt, men geen boete krijgt?

FreelancerIT
Topic Starter

#6 , 20 dec 2014 11:26

Ja, normaal wel. Maar ik had bij het plaatsen van mijn post nog niks gehoord. Ook mijn boekhouder leek me laat te zijn. Ondertussen is de aangifte ingediend en heb ik eind november dan toch een herrinnering ontvinden. Wel raar, de herrinnering was opgesteld op 17 november, maar pas verstuurd op 30/11....

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”