Nederlands grondstuk belasting betalen in België?

AliceinB
Topic Starter

Nederlands grondstuk belasting betalen in België?

#1 , 25 nov 2014 13:08

Als Nederlander met een grondstuk (onbebouwd) in Nederland woon ik in België. In Nederland betaal ik belasting aan de gemeente (gemeentelijke belasting WOZ). Nu wil de Belgische belastingdienst mij (nogmaals) belasting hierover laten betalen en wel over de huurwaarde van het grondstuk. Ten eerste vraag ik me af of ik zowel in Nederland als in België over hetzelfde grondstuk belasting moet betalen. Was het niet zo dat je of in Nederland of in België belasting hoeft te betalen? Ten tweede vraag ik me af, waarom ik belasting in België moet betalen over de huurwaarde, terwijl ik het niet verhuur en dus geen inkomsten heb van dat stuk grond.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2014 13:14

Ingezetenen in België moeten inderdaad inkomsten belasting betalen op hun onroerende goederen in het buitenland. In dit geval zal u een geschatte huurwaarde moeten opgeven wegens gebrek aan effectieve verhuring.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”