Rekening courant en boekhouder

giang
Topic Starter

Rekening courant en boekhouder

#1 , 06 nov 2014 15:54

Beste,
Wij veranderden in 2013 een nieuwe boekhouder omdat de vorige boekhouding bedrijf had probleem. De nieuwe boekhouder heeft alle het documenten uit de vorige accountant. Hij zei dat ik mijn rekening courant van ongeveer 60K EUR. Ons bedrijf had zwaar jaar in 2009-2011. Ik had niet genoeg geld om mijn salaris te betalen. Daarom gebruikte ik veel met de creditcard. Mijn bedrijf betaalde niet mijn salaris in 2009-2011.

Daarom wil ik om te controleren of mijn rekening correct wordt geboekt of niet. Ik heb de accountant 5 keer gevraagd om me mijn Rekening courant te laten zien maar hij altijd stil houdt . Het geeft me een vreemde gevoel.

Kunnen jullie me advies geven wat ik nu met mijn accountant moet doen.

Hartelijk bedankt,

Giang

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2014 16:11

U bent tenslote verantwoordelijk voor je boekhouding, dan is het maar normaal dat je inzage heeft van je boekhouding.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giang
Topic Starter

#3 , 07 nov 2014 10:17

Dikke bedankt voor uw antwoord, Denlowie.
Gisteren stuurde ik een mailtje naar de boekhouder voor een afspraak maar geen antwoord. Hij nam niet op zijn telefoon.
Welke juridische dienst kan ik vragen voor hulp als de situatie slechter wordt?

Bedankt.
Giang

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2014 10:22

Ik begrijp u probleem niet, het zijn tenslotte u boeken, stel hem aangetekend in gebreke.

Als de situatie slechter word vraag je gewoon je boeken op, en ga naar een andere boekhouder, eventueel vraagt de nieuwe boekhouder deze boeken op.

Je blijft toch niet bij een boekhouder waar je geen vertrouwen in heeft, en waar het tussen jullie spanningen zijn!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”