maximaal teruggave bedrag belastingen

spurnd
Topic Starter

maximaal teruggave bedrag belastingen

#1 , 07 okt 2014 08:59

Beste lezers

Ik weet niet of dit het juiste forum is om dit soort vragen te stellen, maar ik ga toch een poging wagen:

Is er een bepaalde limiet die je maximaal kan terugkrijgen van de fiscus via je belastingbrief? Wij krijgen ieder jaar een behoorlijk bedrag terug van de belastingen(+-€5500). En ik vroeg mij af of er een limiet zit op dit bedrag? Ik kan namelijk nog veel meer onkosten ingeven dan ik nu doe, maar ik weet niet of dit nut heeft, of als ik aan een bepaald plafond kom, en ik dus niets meer kan terugkrijgen bovenop het bedrag dat ik al krijg. Na veel zoekwerk op het internet, kom ik eigenlijk niet aan een concreet antwoord voor deze vraag. Concreet geef ik al mij onkosten voor de aankoop van mijn motorfiets en beschermende kleding -die ik over meerdere jaren kan afschrijven- en de brandstof die ik voor woon-werk verkeer gebruik niet in op mijn belastingbrief. Maar nu ze aan het spreken zijn om de woonbonus af te schaffen, ben ik toch zowiezo aan het overwegen om toch maar alle kosten zoveel mogelijk aan te geven.

Bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 07 okt 2014 09:38

Er is slecht één limiet : beperkt is de teruggave tot ALLE voorheffingen die je hebt betaald ( eventueel nog te verhogen met 7% moratoriumintresten per jaar, als de fiscus de teruggave doet na een bezwaarschrift of een rechtelijke uitspraak )

Indien een rechter een aanslag geheel vernietigt ( en er is geen subsidiaire aanslag meer mogelijk ) dan krijg je ook al je voorheffingen terug. Het is voldoende dat de fiscus 'vergeet' om een bericht van wijziging te sturen om een aanslag te laten vernietigen

spurnd
Topic Starter

#3 , 07 okt 2014 11:55

bedankt voor de info

Dus hoe hoger mijn inkomen, hoe hoger mijn voorheffing en dus ook hoe meer onkosten ik kan inbrengen

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”