loonbeslag melding - betaling io - toch uitvoering

nijltje
Topic Starter

loonbeslag melding - betaling io - toch uitvoering

#1 , 24 sep 2014 18:11

Hallo,

Na veel discussie met de fiscus over het te betalen bedrag nam hij plots het wapen van loonbeslag. Wanneer ik de brief kreeg heb ik de betaling gedaan. Tot mijn verbazing zag ik 2 weken later toch het loonbeslag doorgaan. Ontvanger zegt dat het loonbeslag blijft doorgaan en ik een terugvorderprocedure moet doorlopen kan tot 16 weken duren? Iemand ervaring of advise?

Pieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 sep 2014 19:56

Lijkt mij raar, als er nog discussie is, wordt er toch normaal geen invordering gesteld tot er een pv is? Over wat ging het net?

peter kvm

#3 , 24 sep 2014 22:10

Van zodra het genotificeerde bedrag werd vereffend (eender of dit door u of door uw werkgever gebeurt), zal de ontvanger de handlichting van het beslag versturen aan de derde-beslagene (uw werkgever), zodat deze op de hoogte is dat het beslag niet meer van tel is. Worden er nadien toch nog sommen doorgestort (gekruist met de handlichting), worden die in principe onmiddellijk teruggestort.

Reclame

peter kvm

#4 , 24 sep 2014 22:14

Even voor alle duidelijkheid: het loonbeslag wordt ingesteld door de ontvanger, discussieren over het te betalen bedrag doe je met de controleur. Dit zijn twee verschillende personen. Zolang je geen officieel bezwaarschrift hebt ingediend (binnen 6 maanden na verzending aanslagbiljet), moet de ontvanger zich van uw discussie niets aantrekken (en is hij er meestal zelfs niet van op de hoogte). Stel dat uw grieven later alsnog ingewilligd worden, zal het teveel betaalde uiteraard teruggestort worden.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”