Niet helemaal correct, er is een verschil tussen inschrijven en keuren. De D.I.V. schrijft blijkbaar ook wagens in als lichte vracht, die dan vervolgens niet als dusdanig gekeurd worden. De wetgeving is daaromtrent verstrengd. Er mogen bijvoorbeeld geen contactpunten zijn om bijkomende zitplaatsen te monteren. De lengte van de laadruimte moet minstens 50% van de wielbasis uitmaken, enz. Moeilijke problematiek. Zou ik de belastingscontroleur om uitleg kunnen vragen? En indien ja, die uit de gemeente, of richt ik me naar de hoofdzetel?Lila B,
Verder maakt het niet uit of het een grote of kleine bestelwagen is, het gaat om de inschrijving van het voertuig als lichte vracht.
Dat wist ik niet. Het hangt dan wellicht af van wat er op uw gelijkvormigheidsattest staat.Niet helemaal correct, er is een verschil tussen inschrijven en keuren. De D.I.V. schrijft blijkbaar ook wagens in als lichte vracht, die dan vervolgens niet als dusdanig gekeurd worden. De wetgeving is daaromtrent verstrengd. Er mogen bijvoorbeeld geen contactpunten zijn om bijkomende zitplaatsen te monteren. De lengte van de laadruimte moet minstens 50% van de wielbasis uitmaken, enz. Moeilijke problematiek. Zou ik de belastingscontroleur om uitleg kunnen vragen? En indien ja, die uit de gemeente, of richt ik me naar de hoofdzetel?Lila B,
Verder maakt het niet uit of het een grote of kleine bestelwagen is, het gaat om de inschrijving van het voertuig als lichte vracht.
Waarom zou u zich schuldig voelen? Meer dan de helft van de wagens in België zijn "bedrijfswagens"....We zouden overkomen als profiteurs, en dat is ook niet de bedoeling. Bedankt voor alle info!
Lila B
k Zie ook niet waarom je je schuldig zou moeten voelen omdat je de belastingswetgeving correct toepast. Als je met 2 zitplaatsen toekomt koop dan een LV en breng je werkelijke kosten in. Daar is niets verkeerds aan.Waarom zou u zich schuldig voelen? Meer dan de helft van de wagens in België zijn "bedrijfswagens"....We zouden overkomen als profiteurs, en dat is ook niet de bedoeling. Bedankt voor alle info!
Lila B