Kind ten laste op loonbrief maar niet op belastingsbrief

SabrinaVdb
Topic Starter

Kind ten laste op loonbrief maar niet op belastingsbrief

#1 , 29 jun 2014 20:46

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben samen een dochter, we zijn feitelijk samenwonend en zij staat ten laste van mij. Mijn vriend heeft ook een zoon met zijn ex, tijdens de week is deze bij de mama en elk weekend bij ons, hiervoor betalen we allimentatie.
Toen ik een kindcode moest aanvragen voor de berekening van de prijs kinderopvang op basis van ons inkomen moest ik opgeven hoeveel kinderen we ten laste hebben. Op mijn vriend z'n loonbrief staat dat hij een kind ten laste heeft dus ik heb opgegeven 2 kinderen ten laste (1 bij hem en 1 bij mij). Blijkt nu bij het nakijken van de belastingsbrief van m'n vriend, deze wordt ingevuld door de boekhouder van z'n ex, dat er bij hem 0 kinderen ten laste staan.

Klopt het dat er op z'n loonbrief 1 kind ten laste staat en op z'n belastingsbrief 0? En moest ik dus voor het berekenen van de kinderopvang dit laten berekenen hebben op 1 kind ten laste ipv op 2 terwijl we als je onze loonbrieven bekijkt 2 kinderen ten laste hebben maar volgens de belastingsbrieven niet?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding