wetterlijk samenwonen

Gepluimde huurder
Topic Starter
Berichten: 24

wetterlijk samenwonen

#1 , 04 jun 2007 14:09

Mijn man en ik zijn wettelijk getrouwd op 4 september 2004. Onlangs dat zijn mijn man en ik pas werkelijk samengaan wonen op papier op 29 mei 2006.

Hoe moet ik dit aangeven met de belasting? er staat namelijk als je in 2006 gehuwd bent of wettelijk gaan samenwonen je iets aan moet kruisen... is dit op ons van toepassing?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#2 , 06 jun 2007 19:35

"er staat namelijk als je in 2006 gehuwd bent of wettelijk gaan samenwonen je iets aan moet kruisen... is dit op ons van toepassing? "

=> als men naar een datum voor wettelijk samenwonen of huwen vraagt is dat natuurlijk niet hetzelfde als vragen naar de datum van feitelijk samenwonen.
MAW Dit is niet op u van toepassing want u was voorheen reeds gehuwd.

Gepluimde huurder
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 07 jun 2007 08:16

Dank je voor je antwoord nu weet ik teminsten dat ik alleen gehuwd moet in vullen.

Ik wist namelijk wel dat je in belgie na het huwelijk moet gaan samenwonen in pricipe maar omdat wij vanuit een verschillend (inschrijf) adres uit nederland komen wist ik niet zeker hoe ik dit moest invullen.

groetjes...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”