Beste forum,
Deze week (Aug 2013) kregen wij een brief van FOD die controle wil doen op de stopzetting van de zelfstandige activiteit van mijn vrouw. ( Zaak gestart in okt 2009 en stopgezet in Jan 2011 )
Ze vragen onder andere (detail)aankoopfacturen van jaar 2009 en ook gegevens over de begin- en eindvoorraad van 2009 en 2010
Mijn vraag : Klopt het dat we dit niet hoeven te geven/op te zoeken aangezien 2009 al verjaard is ?
Ze willen nl. nagaan wat er met de 1000€ waarde aan voorraad is gebeurd. ( alles aangekocht in 2009 )
Als ik gewoon droog vermeld dat deze verbruikt/verkocht is geweest in 2009 zonder meer details kunnen zij nog meer eisen van mij dat ik dit moet aantonen ?
Ik heb nl. geen zin om onze vroegere boekhouder in het werk te steken en alles op te zoeken wat ons nog meer geld kost.
Naar mijn vermoedens heeft de boekhouder zelf nooit een voorraadwaarde opgemaakt , dus hebben wij ook geen voorraadgegevens die we kunnen voorleggen.