Controle belastingsdienst stopzetting zelfstandige zaak

Hainodri
Topic Starter
Berichten: 2

Controle belastingsdienst stopzetting zelfstandige zaak

#1 , 06 aug 2013 11:46

Beste forum,

Deze week (Aug 2013) kregen wij een brief van FOD die controle wil doen op de stopzetting van de zelfstandige activiteit van mijn vrouw. ( Zaak gestart in okt 2009 en stopgezet in Jan 2011 )

Ze vragen onder andere (detail)aankoopfacturen van jaar 2009 en ook gegevens over de begin- en eindvoorraad van 2009 en 2010

Mijn vraag : Klopt het dat we dit niet hoeven te geven/op te zoeken aangezien 2009 al verjaard is ?
Ze willen nl. nagaan wat er met de 1000€ waarde aan voorraad is gebeurd. ( alles aangekocht in 2009 )
Als ik gewoon droog vermeld dat deze verbruikt/verkocht is geweest in 2009 zonder meer details kunnen zij nog meer eisen van mij dat ik dit moet aantonen ?

Ik heb nl. geen zin om onze vroegere boekhouder in het werk te steken en alles op te zoeken wat ons nog meer geld kost.
Naar mijn vermoedens heeft de boekhouder zelf nooit een voorraadwaarde opgemaakt , dus hebben wij ook geen voorraadgegevens die we kunnen voorleggen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12931

#2 , 06 aug 2013 11:52

U moet alles geven wat ze vragen, ongeacht of het nu verjaard is of niet. De bewaarplicht van facturen is trouwens 7 jaar, geen 3.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 06 aug 2013 12:50

Veel opzoekwerk is daar niet bij. Langsgaan en twee mappen/archiefdozen gaan ophalen. Eentje voor de aankoopfacturen en eentje voor de verkoopfacturen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”