Audiotoestellen meebrengen uit de VS

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Audiotoestellen meebrengen uit de VS

#1 , 01 jul 2013 19:34

Ik zou willen een audiotoestel van ongeveer 350 $ meebrengen uit de Verenigde Staten, moet ik dat bij aankomst in België aangeven en moeten er daar invoerrechten op betaald worden? Wij vliegen via Londen, maakt dit wat uit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 01 jul 2013 21:13

U mag tot € 430 invoeren van een vakantie zonder dat u dit hoeft aan te geven.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 01 jul 2013 22:19

U mag tot € 430 invoeren van een vakantie zonder dat u dit hoeft aan te geven.
Moet ik dit dan niet melden bij de grenscontrole? Of moet ik dat aangeven en hoef ik niets te betalen?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 01 jul 2013 23:05

http://europa.eu/rapid/press-release_IP-08-1845_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Meerbepaald:
De goederen die reizigers rechtenvrij vanuit derde landen in de EU mogen invoeren wanneer deze zich in hun persoonlijke bagage bevinden zijn uitgedrukt in bedragen of in hoeveelheden.

Vanaf 1 december 2008 gelden de volgende nieuwe regels:

- bij het verkeer door de lucht en over zee mogen goederen ten bedrage van € 430 rechtenvrij worden ingevoerd en in het verkeer over land en de binnenwateren ten bedrage van € 300 (in plaats van voorheen € 175). De limiet die geldt voor vervoer over land en de binnenwateren is lager om rekening te houden met de situatie van lidstaten die landgrenzen hebben met landen waar de prijzen aanzienlijk lager zijn dan in de EU.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”