Kosten bewijzen als interim/kunstenaar?

steven--martin
Topic Starter
Berichten: 2

Kosten bewijzen als interim/kunstenaar?

#1 , 15 jun 2013 00:03

Mogelijk is dit niet de juiste plek voor deze vraag, maar dan heeft u waarschijnlijk wel tips waar ik terecht kan voor antwoorden.

Ik werk sinds mijn ontslag -5 jaar geleden- als interim/artiest over een gespecialiseerd interim bureau (entertainment sector en bedrijfsevenementen als regisseur en artistieke directeur).

Ik heb het vermoeden dat ik snel aan voldoende kosten zou kunnen komen om mijn fiscale druk jaarlijks te verlagen. Is het eenvoudig deze te bewijzen? Hoe gaat dit in zijn werk? Waar kan ik terecht om te zien wat wel en niet in te brengen valt? auto en onkosten, software (3D programma's), cd's en muziek (ik monteer ook geluid voor de shows), algemene bureauzaken... andere?

Enige tips?

Met dank en vriendelijke groeten,

StV

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 15 jun 2013 21:10

Werk je als loontrekkende (die stempelt in periodes zonder opdrachten) of als zelfstandige ?

steven--martin
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 jun 2013 20:04

Mijn officieel statuut is 'kunstenaar' dus werkloze met behoud van rechten mits een minimum aantal opdrachten per jaar als kunstenaar.

In concreto 'trek' ik bijzonder weinig werklozensteun gezien ik vrijwel elke dag via interim kantoor registreer als werkdagen. Helaas kan ik geen vennootschap starten vanwege geen startkapitaal én ben ik met 18 jaar ervaring té duur geworden voor de bedrijven om me vast in dienst te nemen vanwege de absurde hoge loonkost in België.

Is dat al wat meer verduidelijking?
Dank je alvast voor je reactie.
StV

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”