Aftrek enige eigen woning na verkoop

Euler
Topic Starter
Berichten: 4

Aftrek enige eigen woning na verkoop

#1 , 09 apr 2013 20:06

In 2012 betaalde ik nog intresten en kapitaalsaflossingen + volledige terugbetaling woonkrediet voor een woning die ik daarna verkocht in de loop van 2012 (naar aanleiding van een stopzetting wettelijk samenwonen).

Mag ik de betaalde intresten en kapitaalsaflossingen nog inbrengen in de belastingen, wetende dat ik de woning in de loop van het jaar verkocht?

Ik ging daarna geen nieuwe lening aan. Ben momenteel huurder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 09 apr 2013 20:14

Beste,

U heeft normaal een fiscaal attest ontvangen waarop enerzijds de contractueel betaalde kapitalen en intresten vermeld staan, en anderzijds de som van de vervroged terugbetaling. De contractueel betaalde kapitalen en intresten mag u inbrengen. het vervroegd terugbetaalde kapitaal niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Euler
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 24 apr 2013 20:55

Beste,

U heeft normaal een fiscaal attest ontvangen waarop enerzijds de contractueel betaalde kapitalen en intresten vermeld staan, en anderzijds de som van de vervroged terugbetaling. De contractueel betaalde kapitalen en intresten mag u inbrengen. het vervroegd terugbetaalde kapitaal niet.
Bedankt voor uw antwoord.

Mag ik op de vraag "Was de woning waarvoor de lening is aangegaan, op 31.12.2012 nog steeds uw enige woning ?" dan nog ja antwoorden?

Wanneer ik via de wizard "nee" antwoordt mag ik maar 2200 inbrengen en verlies ik de verhoging van 730 euro. Maar die vervalt normaal enkel wanneer het een tweede woning is. En ik had er op 31/12/2012 geen enkele meer...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”