Provisies belastbaar ?

Mechelen
Topic Starter

Provisies belastbaar ?

#1 , 03 apr 2013 18:29

Als gevolg van een zwaar verkeersongeval ben ik onlangs mijn werk verloren en werd ik op pensioen gesteld. Tot zover...geen probleem.
Gerechtelijk was er echter recent een definitieve uitspraak waarbij mijn geleden schade volledig werd vastgesteld. Lichamelijk, morele, beroeps..enz.
De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij betaalde mij echter royaal provsies uit die erg hoog oplopen (100.000 Euro).
Nu de vraag: Je hoort de wildste verhalen over deze provisies, maar zijn deze provisies volgend jaar belastbaar of niet ? Is de belasting hier al afgehouden of wordt slecht een gedeelte belast ? Graag een professioneel antwoord en geen antwoord "van horen zeggen" uiteraard. Hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2013 19:49

De vergoedingen voor de opgelopen schade zijn niet belast. De vergoedingen voor gederfd, uitgesteld en nog te ontvangen loonverlies worden wel belast.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”