Twee facturen opmaken voor twee soorten boekingen?

robbert
Topic Starter
Berichten: 2

Twee facturen opmaken voor twee soorten boekingen?

#1 , 13 feb 2013 14:15

Allen,

We zijn bezig met een nieuw concept. We verkopen items volgens het volgende principe.
Indien mensen een bepaald product willen aankopen, zoeken wij een aanbieder. Op de goedkoopste aanbieder krijgt de koper x% nog eens terug.

Wij vragen die x% aan de verkoper + commissie. Hoe zit dit boekhoudkundig?

Kunnen we deze x% ontvangen en doorstorten dmv. van een nulrekening/orderrekening, zonder enig verlies in BTW?

Kunnen we één bedrag factureren op 1 factuur? Of moeten we 2 facturen opmaken? Dit aangezien we twee verschillen soorten inkomsten hebben en bijgevolg anders ingeboekt dienen worden.

Of heeft iemand tips hoe dit beter aan te pakken?

Dank voor het antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39737
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2013 14:59

Dus de goedkoopste aanbieder moet op zijn verkoopprijs nog X% afstaan aan jullie + jullie commissie?

robbert
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 feb 2013 15:45

Inderdaad.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”