btw verjaringstermijn

warkopke
Topic Starter

btw verjaringstermijn

#1 , 29 jan 2013 16:16

Hallo, ik ben een aantal jaren geleden ziek geworden terwijl ik een zelfstandig beroep uitoefende..ik ben niet failliet gegaan al had ik dat moeten doen op medishe redenen en zou worden verschoonbaar worden verklaard maar door onwetendheid is dit niet gebeurd...ik ben toen op mindervaliditeit gezet voor de rest van mn leven....nu, ik had nog een schuld bij de btw..7000 euro waar ze niet achterkomen vermits ik invalide ben maar ze blijven me wel brieven sturen met de intresten die blijven oplopen...er is mij gezegd dat er een verjaringstermijn was van 5 jaar maar na die 5 jaar blijven ze me nog brieven sturen...ik zal nooit meer van mn invalide statuut afgeraken maar is wel deprimerend als je dit ziet oplopen....ik zie dat ze de verjaringstermijn kunnen optrekken tot 7 jaar maar dat zo op gronde van fraud zijn dan , wat in mijn geval zeker niet is...gelieve hier wat duidellijkheid over aub...
dank bij voorbaat
hoogachtent
Warkopke.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 jan 2013 16:21

Heb je in verband met die schuld ooit een akkoord, schikking of afstand van verjaring getekend? Dit geeft hen wat extra jaren die dit zouden verklaren.

warkopke
Topic Starter

#3 , 29 jan 2013 17:08

nee heb nooit iets getekend..maar ben niet failliet gegaan , enkel zelfstandige onderneming gestopt...maar ze weten wel dat ik ziek geworden ben...zou het dan 1 van deze jaren toch moeten verjaren?

Reclame

warkopke
Topic Starter

#4 , 29 jan 2013 17:36

denk wel dat ik een afbetalingsplan had voor ik ziek werd en voor ik boeken heb neergelegd...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”