Belastingen/ 2 inkomen thuis

Els085
Topic Starter

Belastingen/ 2 inkomen thuis

#1 , 09 jan 2013 12:36

Beste

Ik heb een vraagje over de belastingen. 6 maanden terug werktte mijn man nog niet maar ik wel, en nu werken wij samen dus hebben we samen 3000euro netto. We hebben een huis die we afbetalen maar het huis staat alleen geregistreerd op mijn naam dus niet van mijn echtgenote. Ik heb ook een bedrijfswagen van de firma ter info en geen kinderen.

De vraag is is het verstandig om het huis ook op de naam te zetten van mijn man want heb anders schrik dat we belastingen moeten betalen? Of zijn er andere dingen dingen die ik kan doen?

Bedankt alvast.

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 09 jan 2013 14:19

Welk huwelijksstelsel hebben jullie - huwelijkscontract? Wie heeft de lening ondertekend?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Els085
Topic Starter

#3 , 09 jan 2013 15:56

Ik alleen heb de lening ondergetekend en wij zijn officieel getrouwd bij de gementee maar het huis is alleen op mijn naam bij de Notaris.

mvg,

Reclame

wanton

#4 , 09 jan 2013 16:04

Beste voorstel : huis én de lening in de gemeenschap brengen. Gebeurt via wijziging huwelijkscontract bij de notaris . Kost ong. 300 €. Daarna bij bank lening laten wijzigen op beiden , op basis van huwelijkscontract. Op die manier kunnen juliie beiden genieten van de fiscale woonbonus. Laat in de akte noteren welke voorwaarden van kracht zijn bij eventuele ontbinding van het huwelijk , niet-door-overlijden. Bvb. een terugkeerclausule.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”