Riool- en Milieubelasting van 2008 worden nu nog gevorderd?

Kristof_H
Topic Starter
Berichten: 6

Riool- en Milieubelasting van 2008 worden nu nog gevorderd?

#1 , 25 dec 2012 15:19

Beste,

Ik kreeg een aangetekende brief van de stad Herantals ivm de belasting van riolering en milieu.
Het gaat hier om aanslagjaar 2007 (het aanslagbiljet vervalt op 4/4/08)

Nu, na 4 jaar (die ik ook niet meer in Herentals woon) krijg ik een aangetekend schrijving met een aanmaning en een directe vordering van 106,60 €

Na telefonisch contact werd mij verteld dat er al enkele herinneringen werden gestuurd, die ik echter nooit heb ontvangen... Om dan ineens een aangetekend schrijven te ontvangen op het juiste adres...

Ik vind dit allemaal nog al vreemd.
Kan dit zo maar?
Zonder verdere uitleg of motivatie?

Blijkbaar ben ik ook niet de enige (zie onderstaand artikel van GVA)
http://www.gva.be/regio-kempen/herental ... ossen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank bij voorbaat :-)

Vriendelijke groeten,
Kristof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kristof_H
Topic Starter
Berichten: 6

#2 , 04 jan 2013 18:11

Al enkele keren gelezen, maar niemand kan mij hier blijkbaar bij helpen? :-)

Franciscus
Berichten: 38643

#3 , 04 jan 2013 18:18

U zal moeten betalen.
De belastingen zullen naar uw adres in Herentals gestuurd zijn.

En die schuld is nog steeds invorderbaar.

Of u die ontvangen hebt doet weinig ter zake als gemeente kan bewijzen DAT ze zijn verzonden.

Of dit naar een juist adres was, of gemeente dat heeft nagegaan is een andere zaak.
Maar de basisbelasting bent u zo wie zo verschuldigd.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 04 jan 2013 18:53

Het valt te bezien of er destijds werkelijk een aanslag werd gevestigd of niet. Zo ja dan moet u betalen.
Zijn ze destijds vergeten u een aanslag te sturen dan is alleszins de algemene driejarige termijn voor het vestigen van een aanslag voorbij.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Kristof_H
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 05 jan 2013 01:17

Ik heb een volgende brief ontvangen (zoals al de anderen) met een verontschuldiging van de wijze waarop het bedrag opeens werd gevorderd en si en la. En de betalingstermijn is uitgesteld naar 10 januari.

Blijkbaar zou het bedrag nog niet betaald zijn, maar ze zeggen ook dat de eerste aangetekende herinnering nooit aangekomen zal zijn + "door vervanging van deze belasting door Diftar en de gemeentelijke saneringsbijdrage bij PIDPA" heeft er toe bijgedragen de hij (de gemeente) de opvolging van de betalingen uit het oog is verloren...

Valt daar nog iets mee te doen?
Of de bandieten gewoon weeral maar betalen......

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jan 2013 12:10

Of de bandieten gewoon weeral maar betalen......
Dit ontneemt mij iedere zin om uw probleem grondig te beantwoorden.
Ja. U moet betalen.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 05 jan 2013 12:23

Of de bandieten gewoon weeral maar betalen......
Je hebt toch gebruik gemaakt van de riolering van die "bandieten", zelfs al was dat 4 jaar geleden?

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 05 jan 2013 13:10

Of de bandieten gewoon weeral maar betalen......
Bandieten betalen zou ik nooit doen : je loopt risico op een proces wegens mededaderschap, of zelfs aanzetten tot.... Wat hebben de bandieten voor jou gedaan? Correctioneel of assisen?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”