autobelastingen van 2 wagens betalen?

marleneke
Topic Starter
Berichten: 11

autobelastingen van 2 wagens betalen?

#1 , 17 mar 2007 11:13

heb een vraagje over de autotaks.We hebben een auto vorig jaar juli gekocht, autotaks 460e ongeveer.. tot november gereden en toen een andere wagen gekocht veel lichter en ook minder taks te betalen. Nu kregen we een betaling van een volledig jaar voor de ene wagen en eentje voor de andere wagen ook voor een volledig jaar. totaal een kleine 800euro. Omdat we dit niet konden betalen hebben ze nu natuurlijk een deurwaarder gestuurd! totaal met kosten 1100euro.. We zijn naar de deurwaarder gestapt om een afbetalingsregeling te krijgen,maar ook dat mag niet.
Ook de belastingen laten dit niet toe. We hebben met de ene wagen 5maand gereden en toch vragen ze alles van een jaar. We krijgen dit wel terug zeggen ze maar waarom houden ze dit niet er vanf vermits we da toch niet kunnen betalen? Nu hebben ze al goederen aangeslagen!
Iemand raad hierover?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#2 , 17 mar 2007 19:47

Raar ik heb dat ook aan de hand gehadt me ene wagen de takst betaald een kleine zes maanden mee gereden taks betaal een andere auto gekocht en met de andere hebben ze de verrekening direkt gemaakt en betaalde ik de opleg er van.
Bij mij hebben ze drie jaar geleden wel een afbetaling toegestaan maar heb bij de belasting moeten aan tonen wat ik hadt van inkomen en wat me maandelijkse lasten zijn zonder probleem mocht ik me bedrag van 400 euro afbetalen in vier keer.
Als de deurwaarder alles opgeschreven heeft vrees ik als je geen betalingsafbetaling krijg het ergste dat er een verkoop volgt.Anders neem eens kontakt met de belasting of het ocmw michien kunnen ze iets doen.Voor een deurwaarder komt moet je wel wat herineringen gekregen hebben en daar niet op reageren is niet zo slim denk dat ze daardoor geen afbetaling toestaan

marleneke
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 22 mar 2007 11:11

oh la,heb me nogal vergist! Het was dus niet van twee wagens maar er was de biv bij! Inverkeersstellings taks!! Meer dan de auto taks! Amai nog niet! Ondertussen is alles opgelost ben op de belastingen geweest en heb het geregeld.
Bedankt nog voor de reactie!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”