Belastingsaangifte 'terug te geven'

dennisvc
Topic Starter
Berichten: 2

Belastingsaangifte 'terug te geven'

#1 , 03 jul 2012 16:28

Ik heb mijn belastingsaangifte teruggekregen (heb dit via mijn bank laten doen).

Er staat gearceerd "Terug te geven: xxxx,xx Euro"

Wat wil dit nu precies zeggen, want vindt het nogal omslachtig?
1) IK moet dit terugbetalen
2) de STAAT betaalt mij dit terug

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 03 jul 2012 17:53

U ontvangt, de staat betaalt. Prima, toch?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denn1svc
Berichten: 121

#3 , 03 jul 2012 18:52

Meer moest ik niet weten :mrgreen:

Reclame

observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#4 , 09 jul 2012 20:22

ik heb vandaag mijn aangifte per webmaster verstuurd. naar het schijnt kon ik op dat forum ook de belastingberekening laten maken, maar dat is me niet gelukt.
ik heb de aanfgifte verstuurd, kan ik die berekening nu nog opvragen ? of hoe had ik die berekening meteen kunnen krijgen op het moment zelf ?
vermoeelijke een kleine kunst ?

toch dank

GuanoApe
Berichten: 40

#5 , 23 jul 2012 17:25

Je kan aan de hand van de codes de bedragen op http://ccff02.minfin.fgov.be/taxcalc/ap ... ox/home.do" onclick="window.open(this.href);return false; invullen en zo de berekening nog simuleren.

Mariette
Berichten: 2507

#6 , 23 jul 2012 18:24

ik heb vandaag mijn aangifte per webmaster verstuurd. naar het schijnt kon ik op dat forum ook de belastingberekening laten maken, maar dat is me niet gelukt.
ik heb de aanfgifte verstuurd, kan ik die berekening nu nog opvragen ? of hoe had ik die berekening meteen kunnen krijgen op het moment zelf ?
vermoeelijke een kleine kunst ?

toch dank

Ik had ook reeds op verzenden gedrukt, en meende de berekening ergens onder een knopje te vinden.

Je vindt die (exacte) berekening op het blad van de lijst van aangiftes, onder een icoontjue van een minirekenmachientje links op de lijn van de huidige aangifte.

(geen nood dat je het niet vond, ik heb een uurtje aan de tel gehangen voor die info en zag het ook niet tenzij hij het me duidelijk vermeldde: aangifte 2012, links op dezelfde lijn).
veel succes!

Laat het even weten als je het niet vindt? dan zoek ik het netjes met de juiste benamingen.

simonh1000
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 mei 2017 14:18

en dan wat betekent 'over te dragen' en warom zijn er drie catagorieen: 'terug te geven' 'over te dragen' en 'te betal' - geld kan in maart twee richting gaan toch?

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 31 mei 2017 14:20

of in april....

jef007
Berichten: 1683

#9 , 31 mei 2017 14:24

dit topic is reeds 4 jaar oud en gaat over BELASTINGEN
u kaapt dit topic en schrijft over BTW :roll:

jef007
Berichten: 1683

#10 , 31 mei 2017 14:26

terug te krijgen=====terug te krijgen
te betalen===== te betalen
over te dragen === geld dat blijft staan bij FOD financien ( om eventueel te betalen/terug te krijgen volgende kwartaal

simonh1000
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 mei 2017 15:58

Bedankt jef007 - nu is alles klaar

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”