Woon werkverkeer / werkelijke beroepskosten

Pompoentje
Topic Starter
Berichten: 2

Woon werkverkeer / werkelijke beroepskosten

#1 , 18 jun 2012 18:23

Hallo,

Ik heb al een aantal onderwerpen gelezen maar geraak er niet echt uit... Misschien kunnen jullie mij helpen.

Sind 1 mei 2011 ben ik verhuisd en leg ik 145 kms (enkel) af om naar mijn werk te komen.

Ik heb momenteel het volgende ingevuld:
vak 254, daar ik van mijn werkgever een vergoeding krijg (1036,33€)
vak 258 voor een bedrag van 5568€ (128 gewerkte dagen * 290 kms * 0,15)
vak 255 en vak 256 heb ik niks ingevuld.

Ik had verstaan dat in het forfaitaire bedrag van 0,15 alles inbegrepen is (diesel, onderhoud, parkeerkosten,...) behalve de intresten van de autolening. Kan ik deze ook inbrengen of niet? Ik heb mijn auto aangekocht in oktober 2007 en nooit ingebracht.

Moet ik kiezen voor het forfaitaire bedrag van 0,15 of mijn werkelijke beroepskosten? Indien ik moet kiezen voor mijn werkelijke beroepskosten, wat en hoe bereken ik dit dan?

Dank u wel voor de hulp! :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KristofKDB
Berichten: 157
Locatie: Aalst

#2 , 18 jun 2012 18:53

Waarom geen forfaitaire km-vergoeding voor 1mei?

In het forfait van 0,15 EUR/km zijn alle autokosten m.b.t. het woon-werkverkeer begrepen , behalve de financieringskosten van een lening (interesten), dewelke supplementair, bovenop het forfait, mogen worden afgetrokken.
Echter enkel gedragen tijdens het inkomstenjaar en voor het gedeelte beroepsgebruik van desbetreffende wagen.

Zie link voor verdere toelichting:
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/t ... es-use.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Pompoentje
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 jun 2012 19:21

Ik heb ze er niet bijgerekend omdat ik voor 1 mei 7kms (enkel) had om naar mijn werk te gaan. Mogen deze er ook bij? Of reken ik direct 290kms van begin 2011?

Reclame

KristofKDB
Berichten: 157
Locatie: Aalst

#4 , 18 jun 2012 23:37

uiteraard mag je ook deze (werkelijke km) er bijrekenen. AJ 2012 gaat over gans het inkomstenjaar 2011.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”