Inwonen bij zelfstandige schoonouders

Brackovic
Topic Starter

Inwonen bij zelfstandige schoonouders

#1 , 09 mei 2012 10:23

Ik en mijn vriendin denken eraan om te bouwen recht tegenover mijn schoonouders.
Nu kregen we als voorstel om tijdens deze bouw bij mijn schoonouders in te wonen.
Graag had ik geweten of deze mensen hier een belastingsnadeel aan hebben aangezien ik 25 ben en werkende.
Mijn vriendin/hun dochter woont nu nog thuis en is 23 en werkende.

Deze mensen zijn zelfstandig en als wederdienst zou ik hen dan willen helpen waar mogelijk. Mag dit volgens de wet? Of loop ik de kans om als 'zwartwerker' gezien te worden.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2012 14:44

Er is geen belastingsnadeel.
U bent wel zwartwerker.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Brackovic
Topic Starter

#3 , 25 mei 2012 15:52

Er is geen belastingsnadeel.
U bent wel zwartwerker.
Bedankt voor de info!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mei 2012 18:03

Niet als hij de afwas en zo doet.

KristofKDB

#5 , 26 mei 2012 03:36

familie (tot de 3de graad) mag gratis komen helpen. u kan gedurende maximum 90 dagen per jaar inspringen zonder dat u zich bij een sociale kas moet inschrijven als 'zelfstandig helper'. U mag daarvoor dan wel geen vergoeding ontvangen.
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mei 2012 17:39

Als de zaak geen rechtspersoon is want dan mag het nooit.
Een rechtspersoon heeft gene vader of moeder of nonkels en tantes.
Trouwens schoonfamilie ...... is ook niet juist. Spreekt van zijn vriendin en niet van echtgenote.
En strafrechtelijk is er bij mijn weten evenmin een band tussen samenwonenden.

Brackovic
Topic Starter

#7 , 30 mei 2012 23:08

Idd we zijn (nog?) niet getrouwd.
Het zal dus niet mogen

Iedereen bedankt voor de hulp!

KristofKDB

#8 , 31 mei 2012 23:53

@ Francisus : volledig akkoord...
Maar... blijft steeds afhankelijk van het soort activiteit die je wenst uit te voeren. blijkt dit achter de schermen te gebeuren hoef je uzelf (mijn inziens) geen grote zorgen te maken. Bij twijfel neem gewoon contact op met het locaal controlekantoor; omschrijf de situatie en vraag hun mening. Dit kan vele slapenloze nachten vermijden... i.t.t. deze vraag te lanceren op een forum
When there's a single thief, it's robbery. When there are a thousand thieves, it's taxation.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”