betaling BTW op woning

ditka
Topic Starter

betaling BTW op woning

#1 , 20 dec 2005 16:58

Hallo

Onlangs werden wij op de hoogte gesteld dat wij BTW moeten betalen.

Het gaat om een rdelijk hoog bedrag omdat we misleid werden door de 6% die eindelijk 21 % moest zijn er is geeen discussie mogelijk hebben ze ons gemeld dus de boeten moet betaald worden.
Mijn vraag is hoe lang kunnen wij dit uitstellen en over welk een periode kunnen wij dit betalen want momenteel hebben wij dit bedrag niet
dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2005 17:13

Neem contact met de ontvanger en bespreek de mogelijkheden met hem. Hij beslist uiteindelijk.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 20 dec 2005 18:47

Hallo

Onlangs werden wij op de hoogte gesteld dat wij BTW moeten betalen.

Het gaat om een rdelijk hoog bedrag omdat we misleid werden door de 6% die eindelijk 21 % moest zijn er is geeen discussie mogelijk hebben ze ons gemeld dus de boeten moet betaald worden.
Mijn vraag is hoe lang kunnen wij dit uitstellen en over welk een periode kunnen wij dit betalen want momenteel hebben wij dit bedrag niet
dank
Over welke BOETE(N) gaat het dan wel?

Reclame

ditka
Topic Starter

#4 , 21 dec 2005 16:44

Hallo,

er kan niet meer over gepraat worden het blijft zo.
Er is geen disc meer mogelijk, het gaat om een bedrag van 9800?
wat dus geen beetje is
gr

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 dec 2005 17:32

Je kan een schriftelijk verzoek tot het bekomen van afbetalingen indienen. De ontvanger moet hierop gemotiveerd antwoorden.

Bij weigering kan je je tot de fiscale rechtbank wenden. Dit kan met een verzoekschrift, zonder kosten.

Sommige fiscale rechters vinden dat de rechtbank je afbetalingstermijnen kan toekennen. Niet alle fiscale rechters zijn het daarmee eens. Zij die het er niet mee eens zijn vinden wel dat zij kunnen nagaan of de weigering van de ontvanger wettelijk gemotiveerd is.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 22 dec 2005 10:23

Hallo,

er kan niet meer over gepraat worden het blijft zo.
Er is geen disc meer mogelijk, het gaat om een bedrag van 9800?
wat dus geen beetje is
gr
Dit wil ik niet betwisten...gewoon uit interesse had ik graag vernomen wat die boete concreet inhield!
Men weet nooit teveel! :idea:

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”