BTW bij ZZP of freelance

Armando
Topic Starter

BTW bij ZZP of freelance

#1 , 16 feb 2010 20:38

Mijn sportvereniging wil graag een ZZP'er aantrekken als trainer. De vereniging is alleen BTW plichtig voor de kantine omzet maar kan geen BTW terug vorderen inzake het uurtarief van de trainer. Inclusief BTW wordt het een dure grap. Zijn er mogelijkheden voor club en/of trainer om dit probleem van 19% te omzeilen? Kan het verschil tussen ZZP en freelance hierbij een rol spelen? Of kan de Belastingdienst hierin tegemoet komen? Loondienst is overigens in het geheel geen optie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 16 feb 2010 23:33

Mijn sportvereniging wil graag een ZZP'er aantrekken als trainer. De vereniging is alleen BTW plichtig voor de kantine omzet maar kan geen BTW terug vorderen inzake het uurtarief van de trainer. Inclusief BTW wordt het een dure grap. Zijn er mogelijkheden voor club en/of trainer om dit probleem van 19% te omzeilen? Kan het verschil tussen ZZP en freelance hierbij een rol spelen? Of kan de Belastingdienst hierin tegemoet komen? Loondienst is overigens in het geheel geen optie.
Het percentage doet mij vermoeden dat dit een Nederlandse situatie betreft!

Als dat inderdaad zo is zou je beter de vraag stellen op het Nederlandse forum, de antwoorden zullen daar beter in overeenstemming zijn met de Nederlandse wetgeving.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”