Is er een wettelijke manier om niet meer deel te nemen aan de sociale zekerheid. Ik ben momenteel zelfstandige in hoofdberoep.
Ik heb zo mijn persoonlijke redenen om niet deel te willen nemen:
1) ziektezorg
- ik bezoek zelden een klassieke dokter aangezien ik niet meer geloof in de klassieke geneeskunde (symptoombestrijding, mensen slaafs houden aan pillen, 80% van de pillen werkt NIET).
De zaken die voor mij wel goed werken (naturopaat, chiropractor, osteopaat, homeopathie) worden amper door mijn ziektekas terugbetaald.
Ondertussen blijf ik wel verder betalen om de pillenindustrie die enkel uit is op winstbejag te ondersteunen.
- 50% van de gezondheidszorg gaat naar de laatste 6 levensmaanden van de vergrijsde bevolking
2) pensioen
Ik ben op de hoogte dat het financieel stelsel zoals wij dat kennen niet meer lang zal blijven duren. Geld is schuld (kijk naar money as debt en zeitgeist) en ons systeem van geldcreatie is gebaseerd op het eindeloos opblazen van de hoeveelheid geld in omloop dmv inflatie. Deze zeepbel blijft niet eeuwig duren.
De belofte van de overheid om mij binnen 30 a 40 jaar een pensioen is voor mij dan ook een loze belofte.
3) werkloosheid
Ik ben zelfstandige geworden omdat ik niet langer op de werkloosheid wou staan als ik even geen werk als loonslaaf had en mijn eigen keuzes kwa carriere wou maken, ipv dit aan de baas of aan de VDAB over te laten.
Concreet betaal ik dus een bedrag van tientallen duizenden euro's per jaar om een systeem te dragen waar ik niet achter sta.
Is er een manier om af te zien van dit vangnet. Ik hoef het niet.
Ik denk concreet aan uitwijken uit Belgie. Zijn er nog andere pistes ... verenigbaar met in Belgie blijven ?