Verkopen via internet

Sander_o
Topic Starter

Verkopen via internet

#1 , 20 jan 2010 22:00

In een straat woont een man .

Deze man verkoopt om de haverklap auto's .
Dit zijn wagens met lichte schade die hij zelf opknapt en dus met winst verder verkoopt.
Hij publiceert de auto's te koop op internet en heeft zo in een half jaar tijd toch al een drietal wagens verkocht.

Man heeft geen BTW nummer ben ik zeker van en handeld dus in het zwart als ik het goed voorheb.

Welke sancties kan deze man verwachten indien men hem hiermee betrapt ?

Iedereen verkoopt wel eens iets , maar dan vraag ik me af tot hoeveel wagens dit beperkt is ofzo ?

Ik dacht toch dat de fiscus meeloert op het internet ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 21 jan 2010 10:35

aan te geven bij e-cops: https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL

zij onderzoeken en vervolgen indien nodig

Zware gevolgen mogelijk: heb weet van mensen die tot 5 jaar terug alle sociale lasten als zelfstandige moesten bijbetalen + diverse boetes en belastingen....

Wetboek koophandel:
TITEL I : KOOPLIEDEN
Artikel B1/Art.1
Artikel 1"Kooplieden zijn zij die daden uitoefenen, bij de wet daden van koophandel genoemd, en daarvan, hoofdzakelijk of aanvullend, hun gewoon beroep maken. " (en daar val je snel onder!)

Artikel 2Onder daden van koophandel verstaat de wet:
elke aankoop van voedingsmiddelen en koopwaren om die, al dan niet na bewerking of verwerking, weder te verkopen of om het gebruik ervan te verhuren;
elke verkoop of verhuring die het gevolg is van zodanige aankoop; elke huur van roerende goederen om die in onderhuur te geven en elke onderverhuring die daarvan het gevolg is; elk in hoofdzaak materieel werk verricht ingevolge huur van diensten, zodra het, zelfs op bijkomstige wijze, gepaard gaat met levering van koopwaar;
elke aankoop van een handelszaak om die te exploiteren;
alle verrichtingen van industriële ondernemingen, zelfs wanneer de ondernemer slechts de voortbrengsels van zijn eigen grond verwerkt en voor zover het geen verwerking betreft die normaal bij landbouwbedrijven behoort;
alle verrichtingen van ondernemingen van openbare of particuliere werken, van vervoer te land, te water of door de lucht;
alle verrichtingen van ondernemingen van leveringen, van zaakwaarneming, van zaakbezorging, van openbare verkopingen, van openbare schouwspelen en van premieverzekeringen;
alle verbintenissen van handelsagenten voor het bemiddelen of afsluiten van zaken;
elke bank-, wissel-, commissie- of makelaarsverrichting;
alle verrichtingen van ondernemingen die tot doel hebben onroerende goederen te kopen om ze weder te verkopen;
alle verrichtingen van openbare banken;
alle verbintenissen uit wisselbrieven, mandaten, orderbriefjes of ander order- of toonderpapier;
alle verbintenissen van kooplieden betreffende zowel onroerende als roerende goederen, tenzij bewezen is dat ze een oorzaak hebben die vreemd is aan de koophandel.(en daar val je snel onder!)
Plus est en vous

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”