Belastingaangifte minderjarige dochter

spurnd
Topic Starter

Belastingaangifte minderjarige dochter

#1 , 13 jun 2025 14:17

Beste

Mijn dochter heeft als 15-jarige, 1 dag gewerkt in 2024. Tis te zeggen, zij dacht op kennismakingsgesprek te gaan, maar eigenlijk was de verwachting bij de andere partij dat ze een dag zou werken daar(horeca). Ze heeft een contract getekend met daarop een brutoloon van 0 euro. Wij als ouders waren hier niet aanwezig. Aangezien dochter dacht dat het een kennismaking was, en ze ook niet kon blijven wegens andere plannen. Is ze na onderling overleg, na 2 uur vertrokken.

Nu krijgen we van de belastingen een voorstel tot vereenvoudigde aangifte. En dit voor een kilometervergoeding van 48cent wat ze zou ontvangen hebben. Echter heeft ze nooit betaald gekregen. Nu is mijn vraag wat ik best doe? Het gaat om 48 cent, en als we niks doen, gaan we akkoord met de vereenvoudigde aangifte, maar ergens voelt het fout, om akkoord te gaan met een aangifte, en ontvangen gelden, die nooit ontvangen zijn geweest. Maar ik wil de fiscus ook niet wakker maken, aangezien ik niet weet welke potentiele gevolgen dit zou kunnen hebben voor ons(en/of dochter, if anything...)?

wanton

#2 , 14 jun 2025 16:56

Ik veronderstel dat het resultaat NUL is. Dus : niets doen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”