Beste mensen,
Ik ben ambtenaar. Vorig jaar jaar heb ik een nieuwe auto gekocht. Het was een gunstig moment om deze tegen een zeer goede prijs te kopen. Ik had nog enkele investeringen die op het einde van het jaar zijn vrijgekomen, dus ik heb toen geopteerd voor een krediet op 3 jaar, hetwelke ik begin dit jaar vervroegd heb heb afgelost.
Ik leg dagelijks een zeer grote afstand af en heb nog enkele andere beroepskosten, waardoor ik boven mijn forfait uitkom.
Voor het gedeelte van de auto heb ik begrepen dat ik:
- Ofwel alle bonnetjes en facturen moet bijhouden en nadien de berekening van het aantal afgelegde kilometers voor woon-werkverkeer moet uitrekenen,....
- Ofwel kan opteren voor voor de 0,15 euro/km, ( ik heb een gedetailleerd document waarop staat wanneer ik op kantoor heb gewerkt en wanneer ik thuis heb gewerkt)
Dit komt voor mij in grote lijnen op hetzelfde neer én met de berekening van 0,15 euro/km is er minder ruimte voor fouten en discussie.
Ik dacht dat alles hier inbegrepen zat. Nu lees ik echter in de belastingsbijlage van De Tijd dat men hier bovenop ook nog de "volledige intresten" van de autolening kan inbrengen.
Klopt dit?