Ten laste

rikkuD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ten laste

#1 , 22 mei 2025 22:58

Beste,

Hopelijk kan iemand me verder helpen, aangezien ik van de belastingdienst enkel maar een link toegestuurd krijg als antwoord.

Sinds 2024 trek ik invaliditeit van de ziekenkas, deze is (lager) gebaseerd omdat ik samen woon met mijn zus. Op 2023, ben ik officeel niet meer kunnen gaan werken en trok ik ziekte uitkering. Nu is het zo dat mijn zus financieel bijdraagt omdat ik niet meer toe kom, kan ik ten laste genomen worden bij haar om dit fiscaal een beetje terug te compenseren? Ik heb vermindering van werk mogelijkheden die erkend zijn door myhandicap (FOD) alsook heb ik zowiso een 66% handicap. Dus kan zij mij ten laste nemen op het ‘t fiscaal schaal?

Wat gebeurt er als we de brief invullen en dit blijkt foutief ingevuld te zijn?

Mvg!

Rolstoel1
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2025 03:19

voor dat je de brief invult kan je dat misschien eens voorleggen aan de ziekenkas, of desnoods het ocmw of vakbond of aan de belastingdienst zelf. Op die manier voorkom je dat er een fout is, Indien er later toch een fout zou opduiken kan je nog altijd melden dat zij u hebben meegeholpen dit in te vullen.

Probeer eens naar de belastingdienst te bellen en vermeld dat je moeite hebt dit in te vullen.

wanton

#3 , 25 mei 2025 08:37

Eens ( laten) bekijken of wettelijk samenwonen niet een oplossing kan bieden!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”